معاونت دانشجویی  

آیین بازگشایی فضای جدید خانه طبیعت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد


آیین بازگشایی فضای جدید خانه طبیعت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، با حضور دکتر نجفی‌نژاد، رئیس دانشگاه، مهندس لطفی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی، امروز، سوم آبان ماه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: طبیعت یکی از مهمترین نعمت‌هایی است که خداوند در اختیار بشر قرار داده و امیدوارم همه ما بتوانیم از این نعمت بزرگ به خوبی حفاظت کنیم.

دکتر نجفی‌نژاد افزود: یکی از مهمترین چالش‌هایی که انسان با آن روبروست مشکلات و چالش‌های محیط زیستی از جمله آلودگی منابع آبی، خشکی تالاب ها، فرسایش خاک و ... است.

 وی با بیان اینکه امروزه بشر با بهره‌برداری‌های بی‌رویه و برخورد نادرست با محیط زیست و طبیعت، نقش زیادی در تخریب آن دارد گفت: باور محققان بر این است که عامل انسانی در حال غلبه بر طبیعت است و متاسفانه با فعالیت‌های خود موجب پیشی گرفتن سرعت تخریب طبیعت بر احیای آن شده است.

 دکتر نجفی‌نژاد افزود: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به منظور فراهم کردن و انتقال اطلاعات لازم به شکل بصری و فیزیکی برای حفظ محیط‌زیست، خانه طبیعت را با هدف ارائه آموزش در جهت حفظ محیط زیست و آشنایی عموم جامعه با قوانین و مقررات این حوزه و در نهایت ارتقای سطح بینش و آگاهی مردم راه‌اندازی کرده است.

 ایشان در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه به محیط زیست نیازمند تغییرات عمیق است و باید سیاست گذار‌ی‌های کلان و برنامه‌ریزی‌های جامعی برای احیای آن صورت گیرد تصریح کرد: انجام برخی اقدامات مرسوم در دنیا از جمله بحث مدیریت پسماند و تفکیک زباله و همچنین جمع آوری روان آب‌ها به شکل صحیح می‌تواند به احیای محیط زیست کشور کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در پایان خاطرنشان کرد: اجتماعی کردن موضوعات و مسائل علمی، رسالت اجتماعی دانشگاه‌ها بوده و دانشگاه‌ها می‌توانند نقش موثری در ترویج فرهنگ استفاده از محیط‌زیست و طبیعت ایفا کنند.




  دریافت فایل ضمیمه
 تاریخ ارسال خبر :   03 آبان 1400 - 13:28    |     تعداد بازدید :   197
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   15609
تصاویر مرتبط دیگری برای این خبر ثبت نشده است .
      03 آبان 1400 - 13:28    |    کد خبر : 15609