معاونت دانشجویی  

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه: حفاظت از محیط زیست و طبیعت برای همه افراد جامعه واجب است


آیین بازگشایی فضای جدید خانه طبیعت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور دکتر نجفی‌نژاد، رئیس دانشگاه، مهندس لطفی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی برگزارشد.

 معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در این مراسم، حفاظت از محیط زیست و طبیعت را برای همه افراد جامعه واجب دانست و افزود: نیاز است تا در این زمینه آموزش‌های مرتبط صورت گیرد.

 دکتر رضایی گفت: با آموزش مادران و فرزندان جامعه و ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت در آنها، می‌توان نقش موثری در حفظ محیط زیست و طبیعت در آینده داشت.

وی تصریح کرد: بیان نتایج علمی حاصل در دانشگاه‌ها به والدین و فرزندان به زبان ساده و آموزش آنان، حفظ طبیعت و محیط زیست را تضمین خواهد کرد‌.

 دکتر رضایی خاطرنشان کرد: انشالله خانه طبیعت پس از پایان دوره کرونا، میزبان طبیعت گردان و تور گردانان، دانش آموزان، والدین و سایر اقشار جامعه خواهد بود و امیدواریم بتوانیم در زمینه ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست موثر باشیم‌.

 در ادامه مدیر خانه طبیعت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به ارائه اهداف شکل‌گیری و گزارشی از مجموعه اقدامات صورت گرفته از ابتدای فعالیت خانه طبیعت تا کنون پرداخت.

دکتر محمدزاده افزود: یکی از دغدغه‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، برقراری ارتباط با جامعه، با هدف انتقال علم و دانش به اقشار مختلف مردم و ترویج و آموزش فرهنگ حفظ محیط زیست و افزایش مسئولیت پذیری مردم در برابر طبیعت بود و در همین راستا خانه طبیعت راه اندازی شد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست برای همگان از اهمیت بالایی برخوردار است که همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

 مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این مراسم بر ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست تاکید کرد و افزود: هنوز بسیاری از موضوعات مرتبط به طبیعت را نتوانسته‌ایم به عموم جامعه بشناسانیم که باید همه سازمان‌ها در این زمینه تلاش کنند.

 مهندس لطفی با بیان اینکه هنوز  شناخت کافی از طبیعت وجود ندارد گفت: میلیون‌ها سال زمان می‌برد تا تنوع زیستی در طبیعت ایجاد شود و در صورت برهم زدن آن باعث ایجاد خسارت های جبران ناپذیری به طبیعت خواهد شد‌.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان کرد: طبیعت ابعاد مختلفی شامل جنگل، مرتع، آب، خاک و ... دارد که باید در هر بخش، فضای مناسبی برای آشنایی مردم با آنها در نظر گرفته شود.



 تاریخ ارسال خبر :   03 آبان 1400 - 13:43    |     تعداد بازدید :   219
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   15610
تصاویر مرتبط دیگری برای این خبر ثبت نشده است .
      03 آبان 1400 - 13:43    |    کد خبر : 15610